تفاوت فن دمنده و مکنده

تفاوت های فن دمنده و مکنده

تفاوت فن دمنده و مکنده

شاید نام فن دمنده و مکنده را شنیده باشید اما از عملکرد و تفاوت آن ها اطلاعاتی نداشته باشید. ما در این بخش از مجله آذر فن قصد داریم تا درباره تفاوت فن دمنده و مکنده صحبت کنیم. فن دمنده و مکنده هر دو برای گردش هوا به کار می‌روند اما نحوه عملکرد هر کدام با هم متفاوت است. با توجه به اینکه فن تهویه یک نیاز اساسی برای کارگاه ها و کارخانه های صنعتی است بهتر است با نحوه عملکرد هر کدام از فن ها آشنا شده و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید فن دمنده و مکنده نمایید. برای مشاهده سایر محصولات فن به بخش فروشگاه هواکش نیک فن مراجعه کنید.

انواع فن

فن ها دارای تیغه هایی هستند که به ایجاد جریان مداوم هوا کمک می کنند و هوا را از هر جهت به گردش در می آورند ، در حالی که یک دمنده دارای پروانه هایی است که هوا را در یک جهت خاص به سمت مکان خاصی هدایت می کند. فن ها می توانند در فشار کم مقدار زیادی هوا / گاز را جابجا کنند. دمنده ها می توانند حجم زیادی از هوا / گاز را در یک فشار متوسط ​​منتقل کنند. دمنده ها از نیروی گریز از مرکز برای دمیدن هوا استفاده می کنند. فن ها از نظر عملکرد به دو دسته فن دمنده و فن مکنده تقسیم می‌شوند. فن دمنده و فن مکنده هر دو نوعی از هواکش هستند که اقدام به تهویه هوا می‌کنند و تفاوت اساسی آن ها در نحوه به گردش دراوردن هواست. از هواکش‌های دمنده و مکنده در محیط‌های صنعتی بزرگ استفاده می‌شود. از دیگر تفاوت های فن دمنده و مکنده می‌توان به انرژی، اندازه فن، قدرت تهویه هوا و تیغه پره های آن اشاره نمود. در ادامه شما را بیشتر با تفاوت فن دمنده و مکنده اشنا خواهیم ساخت.

تفاوت فن دمنده و مکنده

فن دمنده تنها یک نقطه از فضا را تهویه کرده و باعث خنکی یک بخش از محیط می‌شود. پره های فن دمنده به صورتی تعبیه شده است که تنها روی یک نقطه متمرکز می‌شود. اما فن مکنده که از آن با عنوان فن صنعتی نیز یاد می‌شود دارای قدرت بیشتری نسبت به فن دمنده است و همچنین برای فضاهای بزرگ صنعتی بسیار کاربرد دارد. هواکش سانتریفیوژ، هواکش های محوری و جریان مقابل از جمله هواکش های مکنده هستند. شکل ظاهری پره ها نیز از دیگر تفاوت فن دمنده و مکنده هستند. از فن دمنده برای تهویه هوا و خنک سازی سالن ها استفاده می‌شود. نسبت فشار در فن مکنده 1.1 است و در فن دمنده 1.1 تا 1.2 می باشد.

برای مشاهده محصولات و استعلام قیمت هواکش صنعتی به بخش فروشگاه اینترنتی نیک فن مراجعه کنید. ویا با کارشناسان نیک فن جهت مشاوره و سفارش تماس حاصل فرمایید.

Leave a Comment