آموزش نصب هواکش خانگی

نحوه نصب هواکش خانگی

آموزش نصب هواکش خانگی

پیشتر به تفصیل در مورد انواع فن و تقسیم بندی آن به فن یا هواکش خانگی و صنعتی پرداختیم. (راهنمای خرید هواکش خانگی) در امه این نوشتار به دنبال بررسی و ارائه نحوه کارگذاشتن و آموزش نصب هواکش خانگی و مسائلی پیرامون آن هستیم لطفا با ما همراه باشید.

سیم پیچی هواکش

همانطور که مشخص است هواکش خانگی با توجه به اندازه و سایز لوله‌ی هواکش اندازه‌های مختلفی از جمله دهانه 100، دهانه 125 الی دهانه 315 میلیمتر دارد که قبل از مراجعه به فروشگاه هواکش خانگی و اقدام به خرید هواکش خانگی می‌بایست به آن توجه کنید. هواکش خانگی به طور معمول دارای دو رشته سیم تحت عنوان سیم فاز و سیم نول هست که می بایست هریک به درستی باید به رشته سیم مربوطه متصل شوند دقت داشته باشید معمولا سیم نول را با رنگ آبی مشخص می کنند تا از اتصال اشتباه سهوی جلوگیری شود. حالت‌های دیگری از رشته سیم‌های موجود در یک هواکش خانگی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، حالتی که بیشتر با آن مواجه هستم وجود سه رشته سیم است که یک رشته فاز و یک رشته نو و رشته سوم که معمولا دارای رنگی مابین سبز و رنگ زرد موسوم به ارت است این رشته سیم در ساختمان‌هایی  در سیم کشی آن‌ها سیم ارت بکار رفته استفاده می‌شود و در مواردیکه در سیم کشی داخلی ساختمان سیم ارت وجود نداشته باشد سیم ارت هواکش بدون استفاده می‌ماند. حالت سوم سیم کشی هواکش خانگی به این صورت است که هواکش هم به‌صورت چپ گرد و هم به‌صورت راست گرد عمل می‌کند و در این مورد هواکش دارای دو رشته سیم فاز است که معمولا به‌صورت همرنگ درج می شوند یعنی هم می‌توان از هواکش بعنوان دمنده هوا به داخل و هم مکنده هوا و انتقال دهنده به خارج استفاده کنیم در مورد هواکش خانگی باتوجه به اینکه عموما در آشپزخانه ، حمام یا سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است تا هوا به خارج از ساختمان انتقال یابد.

آموزش نصب هواکش خانگی

مکان نصب هواکش

در مورد نحوه نصب هواکش خانگی باید به مکان نصب هواکش دقت شود، اگر لوله هواکش رو دیوار قرار دارد می توان با استفاده از ادواتی مانند پیچ رولپلاک هواکش را به دیوار متصل کرد اما اگر مکان نصب هواکش در سقف قرار دارد به منظور استحکام بیشتر و با توجه به اینکه جنس اکثر سقف‌های سرویس‌های بهدداشتی و حمام‌ها از نوع سقف کاذب است بهتر است از پیچ‌های پروانه این استفاده کرد. توجه داشته باشید تمامی این موارد در صورت امکان خرید هواکش خانگی مرغوب و ارزان قابل انجام است. بهتر است تا فروشگاه‌هایی که مشغول به فروش هواکش خانگی ارزان با کیفیت بالا هستند را پیدا نموده، سپس نسبت به خرید هواکش خانگی اقدام کنید. فروشگاه نیک فن یکی از مراکز فروش هواکش خانگی در تهران است  که علاوه بر کیفیت بالا ، اجناس خود ر ا با قیمتی ارزان و متفاوت عرضه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت هواکش خانگی با کارشناسان فروش نیک فن تماس حاصل فرمائید.

Leave a Comment