اگزاست فن

اگزاست فن – کاربردها ، قابلیت ها و قیمت اگزاست فن

به جهت ایجاد گردش هوایی در محیط های بسته و یا رسیدن به فرآیند تهویه ی مطبوع در اکثر موارد، طراحی تجهیزات مربوطه به گونه‌ای است که جریان هوای خارج را به حالتی دمنده در فضای محیط بسته پخش نماید. و هوای مانده در فضا را از طریق روزنه هایی مانند دریچه هایی کوچک خارج می نمایند. اما در اکثر فضاهای خانگی تا صنعتی انجام این فرآیند برای خروج هوای آلوده شده ی داخل فضاهای بسته بسیار زمان بر و غیرقابل توجیح خواهد بود. در این حالت تفکر خروج هوای مانده در فضا با کمک تجهیزات مطرح می‌شود. یعنی انواع فن های ساده تا صنعتی که به نوعی با هدف خروج هوا از محیط در محل مورد نظر تعبیه شده اند. در حالت کلی انواع فن که با هدف مکیدن هوا و خروج آن طراحی شده باشد، اگزاست فن می باشد.

شرایط کاری انواع اگزاست فن

از آنجا که از اگزاست فن با هدف مکیدن هوا و خروج آن از محیط استفاده می شود، اگزاست فن باید قدرت مکش بالایی داشته باشد. از این رو عموماً اگزاست فن ها دارای موتورهای بسیار قدرتمندی هستند. در شرایط کاری ساده از اگزاست فن ها به جهت خروج هوا از محیط بهره‌برداری می‌شود؛ اما در کارکردی دیگر از اگزاست فن ها به جهت ایجاد شرایط گردش هوایی بهره می برند. بدین صورت که اگزاست فن همراه با مکیدن هوای محیط، این هوا را در اختیار فیلترهایی گذاشته تا بعد از طی شدن پروسه ی پاکسازی دوباره وارد محیط بشوند.

از جمله موارد پراهمیت در نصب اگزاست فن ها، تکمیل فرآیند تهویه در اتاق تمیز می باشد. جایی که باید جریان دائمی هوا از ورود تا خروج همراه با فیلتراسیون بالا صورت گیرد. اگزاست فن ها در اتاق تمیز وظیفه ی خروج هوای تولید شده توسط هواساز های خاص این محیط ها را بر عهده دارند.

اگزاست فن

انواع اگزاست فن

اگزاست فن در مقام طراحی، درسه نوع، دسته بندی میشود. 

  • تیپ سقفی  (Roof)
  • تیپ آکسیال (Auxial)
  • تیپ یوتیلیتی  (Utility)

هر یک از این انواع بسته به شرایط مکان تا نوع کارکرد فن اگزاست، مورد انتخاب قرار خواهند گرفت. از طرفی فن اگزاست در نوع طراحی پروانه نیز در دو روش ساخته می شود. فن آکسیال و فن سانتریفیوژ که همگی یک طرفه و فوروارد هستند. 

شاید بتوان برای مصارف عادی در سطح خانگی، فروشگاهی و صنعتی به راحتی اقدام به انتخاب تا خرید و نصب انواع اگزاست فن های ساده نمود. اما برای شرایط خاص کاری مثلا تکمیل نصب هواساز هایژنیک و یا اتاق تمیز و یا الزام در نصب اگزاست فن قدرتمند و چندگانه دیگر نمی توان به راحتی اقدام به خرید و نصب اگزاست فن نمود. در این موارد استفاده از مشاوره های تخصصی شرکت های فعال در این زمینه می تواند راه گشا باشد. گروه صنعتی نیک فن با توجه به مهارت های تخصصی در طراحی تا مشاوره در نصب و راه اندازی کلیه ی سیستم های تهویه مطبوع به خوبی می تواند شما را در زمینه ی کارکرد تا انتخاب انواع اگزاست فن راهنمایی نماید. این مجموعه توانایی فعالیت مستمر و حرفه ای در سراسر کشور را دارا می باشد. جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

محصولات مرتبط :

Leave a Comment